אוגוסט 27, 2020
בלוג

בבואכם להקים אתר אינטרנט חשוב שתעקבו אחרי השלבים כדי למקסם את המירב הפוטנציאל של אתר אינטרנט פעיל

1. אסטרטגיה

אתם יודעים שאתם צריכים אתר, אבל אין לכם מושג מאיפה להתחיל, מי קהל היעד, איזו מטרה הוא אמור לשרת, כדאי לפני שמתחילים לבנות אתר לחשוב מי אתה, מי קהל היעד, איזו מטרה הוא אמור לשרת, מה הליבה של העסק ואפילו מה מניע ומלהיב אותך.

חוסר בהירות באתר יוצר מסר מבלבל ולקוח מבולבל לא יפנה אליך

אסטרטגיה תעזור לגבש את מטרות האתר ותשמש בסיס לכל שלבי האתר באשר הם, זוהי אבן דרך חיונית בדרך לבניית אתר מצליח.

2. חווית לקוח

התחילו לדמיין מה האתר שלכם צריך לכלול, איזו חוויה צריכה להיות למשתמש, איזה רושם ראשוני אתם רוצים ליצור.
דף הבית הוא הדרך שלכם לתקשר עם הלקוח במיידית, כדאי שהרושם יהיה נכון.
חשוב לדעת מי המבקר האוטפימלי באתר שלכם, למה הוא צריך את השירות שלך ואיך לתת לו כמה שיותר מידע על מנת שישארו באתר ויהנו ממנו.

מה משאיר את הלקוח באתר?

כדי להשאיר את הלקוח באתר צריך ליצור לו מסלול ניווט ללא מאמץ, עם אפשרות תמידית לחזור על עקבותיו או לחזור למעלה, למצוא מידע נוסף וסופו של דבר ליצור אינטראקציה בפניה או רכישה.

3. דפי האתר

חשוב לתכנן מבעוד מועד את דפי האתר, אפשר לשרטט זאת על דף נייר או במחשב, לשרטט בכל דף מה הוא מרכיב, ליצור קטגוריות ראשיות ומשניות, השרטוט הויזואלי מאפשר התבוננות פרונטלית עם מה שיהיה האתר של העסק והוא משמש כבסיס עבודה, לאחר מכן אפשר לבצע שינויים, להוריד או להוסיף, אבל זו נקודה מאוד טובה להתחלה.

4. ליצור שירטוט מסך לכל דף (wireframe)

השאירו את זה פשוט, לכל דף צריכה להיות מטרה אחת, שירטוט הדף וחלוקה לאיזורים בנושאים שונים נותן אפשרות למבקר לסרוק את הדף בקלות ולחפש את המידע הרלוונטי אליו, זה ימנע מהמבקר להתבלבל ותוכל להקל עליו להבין את המסר ולבצע פניה או רכישה.

5. תוכן

המטרה של התוכן היא להביא אנשים לאתר ולגרום להם להשאר כמה שיותר זמן ובסופו של דבר לבצע פניה או רכישה.
השארות באתר עוזרת בדירוג האתר בגוגל, מבססת את המעמד של העסק כסמכות ומתבלטת יותר על פני המתחרים.
כאשר כותבים תוכן יש לחשוב על הלקוח, איזה תוכן הוא היה נהנה לקרוא, רצוי לשלב וידאו ליצור עניין נוסף בתוכן.

6. עיצוב

עיצוב הוא חלק מאסטרטגיית האתר, הוא משלים את התוכן ונותן משיכה חזותית, העיצוב צריך להשאר בקנה אחד עם המיתוג והמסר של האתר.
עדיף לא ליצור עומס בעיצוב על חשבון התוכן, להשאיר אותו מושך ונעים לעין אך לא משתלט ודוחק את המסר.

7. מערכות האתר

אם האתר לא מסודר טוב והמשתמשים מתקשים לנווט זה ישפיע על האופן בו תוספים את העסק, הרצון ליצור מוניטין טוב תלוי במערכות שקיימות באתר, כל דבר צריך להיות קל לשימוש, למשל: אם יש מכירה באתר, תהליך הרכישה חייב להיות ידידותי ופשוט לאורך כל הדרך, אם יש כפתור וואטסאפ כדאי לפרט את שעות הפעילות ולתת מענה מהיר בשעות האלו, משלוח טופס פניה מהאתר מחייב הודעה ברורה על הצלחת הפעולה.

8. בקיצור – הכל צריך לעבוד!

קחו את הזמן לבדוק את האתר, אם יש חנות לבדוק את כל תהליך הרכישה כולל רכישה פיקטיבית של מוצר פיקטיבי בשקל, זה הזמן לגלות אלו תקלות יכולות להיות בביקור באתר ולנסות לאתר כמה שיותר תקלות מראש.
כל כפתור שיהיה פעיל, טלפון לחיץ בניידים (קליקליבי), טפסים שיגיעו למייל פעיל ועוד.

9. אנליטיקס

בשלב זה האתר הושלם ועובד ואנשים מגיעים לאתר ומוצאים בו ערך, ניתוח גלישת מבקרים יכול לסייע לצמיחת האתר, לקדם נושאים שגולשים מתעניינים בהם יותר, לבדוק איזה תנועה יש באתר ולאיזה כיוון, לעקוב באופן קבוע אחר הנתונים וביצוע השינויים הנדרשים וההתאמות על בסיס קבוע ישפרו את חווית הגולש ויצרו לקוחות חוזרים.

10. AB TESTING

זהו מונח מעולם השיווק, כדי לדעת איזה מסר עובר הכי טוב, צריך להיות פתוח לשינויים תמידיים, אתר הוא דבר דינמי שיש להוסיף לו תוכן ולהיות מוכנים להכניס ריענון של תכנים ועיצוב כל הזמן.
הדרך לגלות מה עובד ומה פחות היא ליצור דפים בוריאציות שונות ולראות מה עובר הכי טוב, מה מקבל הכי הרבה פניות ולפי זה לשפר תמידית, חשוב להבין שמה שעובד ברגע נתון לא תמיד יעבוד גם בעתיד, שמירה על מרחב תמרון ופתיחות, זה סוד ההצלחה של אתר.

מעוניינים לבנות אתר או דף נחיתה?

אשמח לעזור

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!

    הסטודיו של שרית - הוא הסטודיו שלי שבו אני יוצרת, מעצב, בונה, מטפלת באתרים ובעסקים שרוצים נוכחות אינטרנטית עם טכנולוגיה מתקדמת ומותאמת למוניטין העסק

    Scroll to top דילוג לתוכן